تولدی دیگر

سهم من اینست
سهم من اینست
سهم من
آسمانیست که آویختن پرده ای آن را از من می گیرد
سهم من پایین رفتن از یک پله متروکست
و به چیزی در پوسیدگی و غربت واصل گشتن
سهم من گردش حزن آلودی در باغ خاطره هاست
و در اندوه صدایی جان دادن که به من می گوید
دستهایت را دوست میدارم
دستهایم را در باغچه می کارم
سبز خواهم شد می دانم می دانم می دانم
و پرستو ها در گودی انگشتان جوهریم
تخم خواهند گذاشت
گوشواری به دو گوشم می آویزم
از دو گیلاس سرخ همزاد
و به ناخن هایم برگ گل کوکب می چسبانم
کوچه ای هست که در آنجا
پسرانی که به من عاشق بودند هنوز
با همان موهای درهم و گردن های باریک و پاهای لاغر
به تبسم معصوم دخترکی می اندیشند که یک شب او را باد با خود برد
کوچه ای هست که قلب من آن را
از محله های کودکیم دزدیده ست
سفر حجمی در خط زمان
و به حجمی خط خشک زمان را آبستن کردن
حجمی از تصویری آگاه
که ز مهمانی یک اینه بر میگردد
و بدینسانست
که کسی می میرد
و کسی می ماند
هیچ صیادی در جوی حقیری که به گودالی می ریزد مرواریدی صید نخواهد کرد
من
پری کوچک غمگینی را
می شناسم که در اقیانوسی مسکن دارد
و دلش را در یک نی لبک چوبین
می نوازد آرام آرام
پری کوچک غمگینی که شب از یک بوسه می میرد
و سحرگاه از یک بوسه به دنیا خواهد آمد

«فروغ»

پ.ن:برای دل خودم….

یک دیدگاه برای ”تولدی دیگر

  1. « ري را » … صدا مي‏آيد امشب
    از پشت «كاچ» كه بند آب
    برق سياه تابش تصويري از خراب
    در چشم مي‏كشاند.
    گويا كسي است كه مي‏خواند…

    اما صداي آدمي اين نيست.
    با نظم هوش ربايي من
    آوازهاي آدميان را شنيده‏ام
    در گردش شباني سنگين؛
    زاندوه‏هاي من
    سنگين‏تر.
    و آوازهاي آدميان را يكسر
    من دارم از بر
    يكشب درون قايق دلتنگ
    خواندند آنچنان؛
    كه من هنوز هيبت دريا را
    در خواب
    مي‏بينم.

    ري را ري را…
    دارد هوا كه بخواند.
    درين شب سيا.
    او نيست با خودش،
    او رفته با صدايش اما
    خواندن نمي‏تواند.

    ***و این دل سرشار از پی نوشت هایی مغموم است….

    :-((

پاسخی بگذارید

